Loading...
 

Πρόγραμμα Πρόληψης του καπνίσματος στα σχολεία Πάρε Ανάσα

Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία, στα πλαίσια της αντικαπνιστικής εκστρατείας υλοποιεί, για 7η συνεχή χρονιά στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, των σχολείων της Ελλάδος (και της Κύπρου το σχολικό Έτος 2015-16) τα προγράμματα – παρεμβάσεις πρόληψης του καπνίσματος και ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ”Υγιής Αναπνοή - Αναπνέω Καθαρό Αέρα” και “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ” , που βασίζoνται στις αρχές και τη μεθοδολογία της βιωματικής-διαδραστικής και ενεργού μάθησης.

Το κάπνισμα αποτελεί την πρώτη και κύρια αιτία πρόωρης νοσηρότητας και θνησιμότητας που μπορεί να προληφθεί, στις ανεπτυγμένες χώρες. (USDHHS 1989, MarrayCJL, LopezAD 1996, WHO 1999, CDC 1994)

Περίπου 5 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας μικρότερης των 18 ετών, τα οποία ζουν σήμερα, θα πεθάνουν πρόωρα από το κάπνισμα Έως το 2030, οι θάνατοι μεταξύ των καπνιστών, θα φθάσουν τους 10 εκατομμύρια ανά έτος, (1 στους 6 ανθρώπους) περισσότεροι δηλαδή από όσους θανάτους προκαλούνται από κάθε άλλη αιτία (WHO) (WorldBank. “ Curbing the Epidemic Governments and the Economics of Tobacco Control”. Washington, DC: WorldBank, May 1999.)

Υπολογίζεται πως κάθε ημέρα παγκοσμίως 82.000-99.000 νέοι άνθρωποι ξεκινούν το κάπνισμα αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να εθιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα στην νικοτίνη. Όσοι ξεκινούν να καπνίζουν σε νεαρή ηλικία είναι πιθανόν να γίνουν βαρείς καπνιστές και διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να πεθάνουν πρόωρα από νόσους που σχετίζονται με το κάπνισμα.(World Bank. “ Curbing the Epidemic Governments and the Economics of Tobacco Control”. Washington, DC: WorldBank, May 1999.Page 16- 17 -30-33)

Τα σχολεία αναντίρρητα προσφέρονται για την εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής Υγείας, ως ιδεώδεις χώροι πρόληψης του καπνίσματος εφόσον εκεί διαβιούν τα παιδιά επί μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια ηλικία κρίσιμη για τον πειραματισμό με εθιστικές συμπεριφορές. (Evans-Whipp T,Beyers JM,Lloyd S,Lafazia AN,Toumbourou JW,Arthur MW,Catalano RF. A review of school drug policies and their impact on youth substance use. Health Promot Int.2004 Jun;19(2):227-34.)

Σκοπός της υλοποίησης των εν λόγω παρεμβάσεων αποτελεί:

- Η κατανόηση των βασικών αρχών της δομής και της λειτουργίας του Αναπνευστικού συστήματος, η ανάδειξη της αναπνευστικής λειτουργίας ως κορυφαίας, καθώς και η αναγνώριση των κινδύνων από το κάπνισμα και των ολέθριων επιπτώσεων του στην Ζωή και την Υγεία.

- Η κατανόηση της ισχυρά εθιστικής δράσης της νικοτίνης.

-Η ενδυνάμωση της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται τις  αναστατώσεις της εφηβικής ηλικίας και τις κοινωνικές πιέσεις μέσω υγιών συμπεριφορών καθώς και η ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, κριτικής σκέψης και υπευθυνότητας ώστε να μην επιλέξουν την καπνιστική συμπεριφορά.

-Η καλλιέργεια υπευθυνότητας, ικανότητας επικοινωνίας, λήψης αποφάσεων κατόπιν κριτικής σκέψης, δεξιοτήτων αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων και τα κοινωνικά στερεότυπα, καθώς και η ανάδειξη των αντιρροπιστικών συμπεριφορών (όπως η άθληση και η ισορροπημένη διατροφή) που προάγουν τη Ζωή και την Υγεία.

Οι μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους στο βιωματικό- διαδραστικό πρόγραμμα αποκτούν, συμπληρώνουν ή ανασκευάζουν τις γνώσεις και αντιλήψεις τους, αναπτύσσουν και ενδυναμώνουν αντικαπνιστικές στάσεις, καλλιεργούν δεξιότητες και αξίες και επιλέγουν θετικές ως προς την Υγεία συμπεριφορές.

Η έως τώρα επιστημονική αξιολόγηση του, προγράμματος,  έχει δώσει  αποτελέσματα θετικά και  ενθαρρυντικά, ευθυγραμμιζόμενα με τους στόχους και τον σκοπό του.

Οι μαθητές που συμμετέχουν έχουν την δυνατότητα της δωρεάν παρακολούθησης θεατρικών παραστάσεων σχετικών με την πρόληψη του καπνίσματος και των εθισμών, που παρουσιάζονται με χορηγία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας.

Προγράμματα - παρεμβάσεις πρόληψης του καπνίσματος και ανάπτυξης  δεξιοτήτων στα σχολεία και την κοινότητα

1. Πρόγραμμα πρόληψης του καπνίσματος “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ”

2. Πρόγραμμα  κατανόησης της αναπνευστικής λειτουργίας “Υγιής Αναπνοή – Αναπνέω Καθαρό Αέρα”

Δημιουργία, σχεδιασμός, υλοποίηση των προγραμμάτων:

κα  Δήμητρα  Μπουσίου Πνευμονολόγος

 

1. Α / βάθμια εκπαίδευση -  Νηπιαγωγείο  και Δημοτικό Σχολείο     

Α. Ενημερωτική ενότητα για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο

  •  Ενημερωτικό πρόγραμμα «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ», για μαθητές Δημοτικού. Παρουσίαση μέσω power point.
  •  Ενημερωτικό πρόγραμμα «  Υγιής Αναπνοή – Αναπνέω Καθαρό Αέρα” », για μαθητές Δημοτικού. Παρουσίαση μέσω power point.
    • “Συστήνομαι στην τάξη  με την Ανάσα μου”  (Παιχνίδι γνωριμίας) Βιωματική άσκηση (με διάδραση, ενεργό συμμετοχή των παιδιών και τραγούδια) που  αποσκοπεί στη γνωριμία με την Ανάσα (αναπνευστική λειτουργία)  με ευχάριστη, παιγνιώδη  και χαλαρή διάθεση.
    • “Χάρη στην Ανάσα μου μπορώ….” Βιωματική άσκηση  που αποσκοπεί στην άσκηση της παρατηρητικότητας των μαθητών αναφορικά με τη λειτουργία της Αναπνοής, μέσω παιχνιδιού και θεατρικού δρώμενου με τη χρήση βοηθητικού υλικού.
    • Θεατρικό παιχνίδι- “Κόκκινοι και Γαλάζιοι Καβαλάρηδες” Παιχνίδι ρόλων με συμμετοχή όλης της τάξης και τη χρήση απλών εποπτικών υλικών, βασισμένο στη θεματική ενότητα “Το Παραμύθι της Ανάσας”.
    • “Το Τι το Πώς και το Γιατί”    Βιωματική ενότητα με θεατρικό παιχνίδι, παραμύθι και τραγούδια που αφορά τη δύναμη της Γνώσης βασισμένο στην θεματική ενότητα “Το Παραμύθι της Ανάσας”.
  • “Αόρατα Μικρόβια”  Βιωματική ενότητα με παραμύθι, παιχνίδι ρόλων και τραγούδια που αποσκοπεί στην εκμάθηση των τεχνικών  προστασίας από τα μικρόβια.
  • Οι φίλοι και οι εχθροί της Ανάσας” Η διάκριση των φίλων και των εχθρών της Αναπνοής  και η ανάδειξη του καπνίσματος ως του πιο επικίνδυνου εχθρού της Αναπνοής, της Καρδιάς, αλλά και ολόκληρου του σώματος, μέσω θεατρικού παιχνιδιού, παραμυθιού, τραγουδιών και ομαδικού παιχνιδιού με χρήση  ειδικά σχεδιασμένων καρτών και απλών υλικών (συμμετέχει όλη η τάξη).
  • “Οι μάσκες του καπνού Λα Απατεών”  Βιωματική άσκηση, που περιλαμβάνει αφήγηση παραμυθιού, τραγούδι, παιχνίδι ρόλων και  με στόχο την αναγνώριση των καταστρεπτικών συνεπειών του καπνίσματος στην Υγεία και τη Ζωή. (προσαρμοσμένο στην αντιληπτική ικανότητα των παιδιών, διαθεματική προσέγγιση χωρίς εκφοβισμό).
  • “Τα άλλα Κάστρα έχουν άλλους άφεντάδες”   Βιωματική άσκηση, (θεατρικό παιχνίδι) με στόχο την ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της  δυνατότητας υπεύθυνων επιλογών και αποφάσεων.
  •  “4+1 μύθοι του Αισώπου λένε ΟΧΙ στο κάπνισμα” Θεματική ενότητα (υλοποιείται μέσω ειδικά σχεδιασμένων καρτελών),  που περιλαμβάνει βιωματικά προγράμματα ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσω αφήγησης σε έμμετρο λόγο, θεατρικού παιχνιδιού,  διαδραστικών ασκήσεων, εικαστικής δημιουργίας, τραγουδιών και θεατρικών έργων που παρουσιάζονται στους μαθητές  των άλλων τάξεων και τους γονείς.
  • “Το Αλφαβητάρι της Ανάσας” Βιωματικό – Διαδραστικό πρόγραμμα (διαθεματικό εργαστήρι βασισμένο στα μαθήματα του σχολείου).
  •  “Υποθετικά σενάρια-Θεατρικοί Διάλογοι”Βιωματική -Διακειμενική ενότητα.
  •  “Συνάντηση με τους μύθους” Βιωματική -Διακειμενική ενότητα (αφήγηση, παιχνίδι ρόλων, εικαστική δημιουργία, αποκωδικοποίηση κειμένων, αναζήτηση ερμηνευτικών κλειδιών, έκφραση συναισθημάτων και ιδεών).
  • “Θεατρικό παιχνίδι με την Ανάσα”  Βιωματικό – Διαδραστικό πρόγραμμα (αφήγηση, παιχνίδι ρόλων,  έκφραση συναισθημάτων και ιδεών, τραγούδι, εικαστική δημιουργία).
  •   “Το Ταξίδι του μικρού Οδυσσέα” Βιωματική -Διακειμενική ενότητα βασισμένη στο έπος της Οδύσσειας (αφήγηση, παιχνίδι ρόλων,  αποκωδικοποίηση κειμένων, αναζήτηση ερμηνευτικών κλειδιών, έκφραση συναισθημάτων και ιδεών, τραγούδι, εικαστική δημιουργία,).

 Β.  Παιχνίδια στην τάξη για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο ( όλα τα παιχνίδια αφορούν τη λειτουργία του αναπνευστικού και την υιοθέτηση  συμπεριφορών  που την προάγουν )

Για  παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας έως 10 ετών

  • “Το Κάστρο του βασιλιά Νου” (επιτραπέζιο παιχνίδι)
  • “Φίλος ή εχθρός της Ανάσας” (ομαδικό παιχνίδι)
  • “Ανασαίνω-ανασαίνεις” (ομαδικό παιχνίδι)

Γ. Μύθοι, παραμύθια, αφηγήματα για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο

 (Αφήγηση μύθων-συζήτηση- ανάλυση νοήματος, αναζήτηση ερμηνευτικών κλειδιών, αποκωδικοποίηση συμβόλων, δραματοποίηση των μύθων μέσω παντομίμας, κουκλοθέατρου,  θεατρικού παιχνιδιού, αυτοσχεδιασμού, παιχνιδιού ρόλων, τραγουδιού, εικαστικής δημιουργίας)

  • Αίσωπος: “Η κολοβή Αλεπού”, “Όταν η Αλεπού συνάντησε το λιοντάρι”, “ Ο Οδοιπόρος και η Τύχη”, “ Οι Μύγες”
    • “Το Παραμύθι της Ανάσας”,  για όλες τις τάξεις του Δημοτικού
    •  “Το βατραχάκι που πήδησε στο βάλτο”, για Δ’ Ε’,ΣΤ’, Δημοτικού
    • “Πες το μου με έναν Μύθο”, διαθεματική προσέγγιση με τη χρήση Κλασσικών Μύθων.
    •  “Το Ταξίδι του μικρού Οδυσσέα” διαθεματική προσέγγιση με τη χρήση του Ομηρικού έπους της Οδύσσειας.
    •   “Άγιε Βασίλη σου βάζω δύσκολα”,  για Δ’ Ε’, ΣΤ’, Δημοτικού

   Δ. Θεατρικά έργα για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο

  •  “Το Κάστρο του Βασιλιά Νου και η πριγκίπισσα Ανάσα”
    • “Η κολοβή Αλεπού”
    •  “Όταν η Αλεπού συνάντησε το λιοντάρι”
    •  “ Ο Οδοιπόρος και η Τύχη”
    • “ Οι Μύγες”

Ε. Τραγούδια για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο

 ( έχει ηχογραφηθεί CD)

  • Τραγούδι “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ να φυσήξεις δυνατά”
  • Το Τραγούδι της Γνώσης  “Το Τι το Πώς και το Γιατί”
  • Το Τραγούδι “Οι βοηθοί της γνώσης”
  • Τραγούδι “Ας πιαστούμε όλοι μαζί”
  •  Το Τραγούδι “Αόρατα Μικρόβια”
  • Το Τραγούδι  “Λευκοί Καβαλλάρηδες”
  • “Τραγούδι του Βασιλιά Νου”
  • Το Τραγούδι “Το δικό σου Κάστρο”
  • Τραγούδι  “Θέλω μια μέρα απ’ την αρχή”
  • Τραγούδι “Η κολοβή Αλεπού

2. Β / βάθμια εκπαίδευση  Γυμνάσιο και Λύκειο

Α. Ενημερωτική ενότητα για το  Γυμνάσιο και Λύκειο

  • Ενημερωτικό πρόγραμμα “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ”, για μαθητές Γυμνασίου (διαθεματική προσέγγιση μέσω power point)
  •  Ενημερωτικό πρόγραμμα «  Υγιής Αναπνοή – Αναπνέω Καθαρό Αέρα” », για μαθητέςγια μαθητές Γυμνασίου (διαθεματική προσέγγιση μέσω power point)
  • Ενημερωτικό πρόγραμμα “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ”, για μαθητές Λυκείου (διαθεματική προσέγγιση μέσω power point)
  • “Δεν είναι έτσι εάν έτσι νομίζετε” Λεκτική αντιπαράθεση  Αποσαφήνιση μηνυμάτων και αποδόμηση λανθασμένων κρατούντων απόψεων και μύθων για το κάπνισμα
  • “Υποθετικά σενάρια”
  •  “Θεατρικοί διάλογοι”                 
  • “Μαθαίνω να λέω ΟΧΙ, με τους Μύθους του Αισώπου” (ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων, αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων και των κοινωνικών στερεοτύπων και λήψης αποφάσεων)
  •  “Οι Μύθοι πολεμούν το κάπνισμα” (Διακειμενική προσέγγιση του καπνίσματος των εθιστικών συμπεριφορών με τη χρήση αρχαίων ελληνικών μύθων)
  • “Διαθεματική ενότητα” ( Βιωματική παρέμβαση με τη χρήση κειμένων αρχαίας ελληνικής γραμματείας, λογοτεχνίας, κινηματογράφου, ποίησης)

        Β)  Αφηγήματα για το  Γυμνάσιο και Λύκειο

  •   “Ο Χάρης και η Βαλτόσαυρα”, για όλες τις τάξειςτου Γυμνασίου και το Λύκειο
  • “Οι  κούπες του Γιάννη”, για την 3η τάξη του Γυμνασίου και το Λύκειο
  • “Η Δίκη του Καπνού Φουμάρη” για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και το Λύκειο

Γ. Θεατρικά έργα για το  Γυμνάσιο και Λύκειο

  • “Η Δίκη του καπνού Φουμάρη”
  • “Ο Χάρης και η Βαλτόσαυρα”

 Δ. Τραγούδια για το  Γυμνάσιο και Λύκειο

  • Τραγούδι “Ο μικρός Οδυσσέας”
  • Τραγούδι “Δικάσανε το κάπνισμα”
  • Τραγούδι “Ο Καπνός Λα Απατεών”
  • Τραγούδι “Το λάθος στυλ”
  • Τραγούδι “Τα λόγια του παππού”

          Ε. Αφίσες

  •  “Θέλω μια μέρα απ΄ την αρχή τον κόσμο αυτό να χτίσω”
  • “Εξίσωση για δυνατούς λύτες”
  •  “ Προσοχή!  παγίδα”

3. Προγράμματα για Γονείς- εκπαιδευτικούς (Σχολές Γονέων)

  • Πρόγραμμα  «Μιλήστε με τα παιδιά για το κάπνισμα» (παρουσιάζονται οι ενότητες :Συνέπειες του καπνίσματος- Εθισμός στη νικοτίνη-μηχανισμοί εξάρτησης- Παθητικό και τριτογενές κάπνισμα- Χαρακτηριστικά εφηβικού καπνίσματος- Παιδαγωγική προσέγγιση του καπνίσματος των εφήβων και των εθιστικών συμπεριφορών- Μύθοι και αλήθεια σχετικά με το κάπνισμα

Σχολείο- Οικογένεια-Κοινότητα Σχέσεις και διασυνδέσεις)

  • “Πρόγραμμα διακοπής Καπνίσματος”  που απευθύνεται σε γονείς ή εκπαιδευτικούς που καπνίζουν  (Κινητοποίηση- ενίσχυση απόφασης διακοπής και αυτοαποτελεσματικότητας -εκπαίδευση σε τεχνικές αυτοελέγχου-εξατομίκευση προσέγγισης-τροποποίηση δυσλειτουργικών πεποιθήσεων-υιοθέτηση εναλλακτικών συμπεριφορών-ενημέρωση στερητικών και διαχείρισης υποτροπής)

Αφίσες του προγράμματος και εκπαιδευτικό υλικό χορηγούνται δωρεάν στο σχολείο από την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία.

Επικεφαλής  και συγγραφέας  του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» είναι η πνευμονολόγος κ. Δήμητρα Μπουσίου, η  οποία και το υλοποιεί.

Περισσότερες πληροφορίες  για το πρόγραμμα :  www.pareanasa.gr

Στοιχεία επικοινωνίας : Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: htsinfo@otenet.gr & pneumon@hts.org.gr

Δήμητρα Μπουσίου   Τηλέφωνο:6937605793 e-maildmpousiou@gmail.com



Συνεργασία των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα με τη συγγραφέα και στιχουργό Δήμητρα Μπουσίου

Το τραγούδι που εμπεριέχεται στο ένθετο  cd του βιβλίου «4+1 Μύθοι του Αισώπου λένε ΟΧΙ στο κάπνισμα» είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα με τη συγγραφέα και στιχουργό Δήμητρα Μπουσίου και την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία. Δημιουργήθηκε για να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε θέματα  εξάρτησης και εθισμού και κυκλοφορεί ανεξάρτητα αλλά και ένθετο με το παραπάνω βιβλίο.

Από τις αρχές Ιουνίου 2015 διατίθεται από την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία σε όλα τα Ελληνικά Σχολεία και ιδιαίτερα στα απομακρυσμένα σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και των κακών συνηθειών.   


Στίχοι: Δήμητρα Μπουσίου
Μουσική:  Χρήστος Πίσσας
Συμμετείχαν:
Πλήκτρα - Πιάνο:  Βασίλης Τσαντίλας
Παραγωγή - Επιμέλεια Studio: Κωνσταντίνος Βλάχας
Τραγουδούν οι μαθήτριες των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα:  Αριάδνη Σκόκου, Ευτυχία Τσούρη, Ελευθερία Γιοβάνη







Παραμύθια
 
                     
                                                                                                  
                                       


Αφίσες


                         
  • Πέμπτη 20 Ιούν 2019
    Δράσεις σε σχολεία  του σχολικού  έτους 2018-2019
    Υπεύθυνη Πνευμονολόγος των δράσεων η κα Δήμητρα Μπουσίου
     
    Υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης του καπνίσματος και ανάδειξης της  αναπνευστικής λειτουργίας  “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ”, και   “Υγιής Αναπνοή - Αναπνέω Καθαρό Αέρα”

    Οι δράσεις του σχολικού έτους  2018-19 περιέλαβαν:

    Α./  Δράσεις – παρεμβάσεις σε δημόσια και ιδιωτικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ   
    (Δημιουργία προγράμματος, επικοινωνία με σχολεία, εκπαιδευτικούς, γραφεία εκπαίδευσης,  Α’ ΥΠΕ, Υπουργείο Υγείας και Παιδείας, συλλόγους γονέων,  σχεδιασμός προγράμματος δράσεων, δημιουργία και διανομή εκπαιδευτικού υλικού , επιστολή  γονεικής συναίνεσης,  διεκπεραίωση διαδικασίας αδειοδότησης του προγράμματος, υλοποίηση της παρέμβασης- δράσης, αποστολή απολογιστικών στοιχείων  στο Υπουργείο Παιδείας)

    Β./ Δράσεις στην κοινότητα σε γονείς και εκπαιδευτικούς

    Γ./  Συμμετοχή σε συσκέψεις  στο  Υπουργείο Υγείας   ως φορέας της   ανάπτυξης  δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στα πλαίσια Αγωγής Υγείας και πρόληψης σε Εθνικό επίπεδο

    Δ./  Συμμετοχή στο 1ο Συνέδριο Σχολικής Αγωγής Υγείας, ως συντονίστρια και εισηγήτρια  στον κύκλο εργαστηρίων σε θέματα Αγωγής Υγείας, του τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Εθνικού  Δικτύου Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Μαθαίνω για τη Ζωή συνθέτοντας τις Ψηφίδες της Υγείας μου»

    Ε./ Συμμετοχή με βιωματικό εργαστήρι και παρουσίαση θεατρικής παράστασης στο Φόρουμ Ανταλλαγής Ιδεών και Διάχυσης Δημιουργικών Εκπαιδευτικών Πρακτικών- Προαγωγή Υγείας στο Σχολείο που διεξήχθη στις 5 & 6 Ιουνίου 2019

    Σύνολο δράσεων 90
     
1 Αντικείμενα. Σελίδα 1/1